Nintendo Direct unleashes a surge of Nintendo 3DS news
1st September, 2016 – Nintendo unlocked a treasure trove of information about current and upcoming games for its portable Nintendo 3DS family systems today. In a Nintendo Direct video, Nintendo discussed more than a dozen games for the system, including a StreetPass Mii Plaza update launching today. Among the highlights were a portable Super Mario Maker game launching this year, games in the Pikmin and Yoshi’s Woolly World franchises launching in 2017, and a newly announced Mario Sports Superstars game for 2017. Nintendo also revealed new amiibo figures for Yoshi’s Woolly World and The Legend of Zelda, as well as a new set of amiibo cards for Animal Crossing fans.