Play movie
Nintendo Switch Lite is a compact, lightweight addition to the Nintendo Switch family, with integrated controls.
Nintendo Switch Lite supports all Nintendo Switch software that can be played in handheld mode. It’s great for people who have lots of opportunities to play outside, and also for anyone who wants to play online or local wireless multiplayer with friends or family who already own a flagship Nintendo Switch console.
As a dedicated handheld gaming device, Nintendo Switch Lite does not support output to a TV.
Nintendo Switch Lite can play all Nintendo Switch software that supports handheld mode.
Players can sync together up to eight Nintendo Switch or Nintendo Switch Lite consoles to play competitive and co-operative multiplayer games.
Please note: 28.4mm at the thickest, from the tips of the analogue sticks to the ZL/ZR Button protrusions.
Communication features Wireless LAN (IEEE 802.11 a/b/g/n/ac compliant) / Bluetooth 4.1 / NFC (near-field communication)
Battery life Battery life can last for more than six hours, but will vary depending on the software and usage conditions.
For example, The Legend of Zelda: Breath of the Wild can be played for roughly four hours on a single charge.