NEW PLAY CONTROL! Pikmin
Referred to as an "inventive life simulation", Pikmin is an action-strategy game featuring incredibly lifelike environments. Players control a spaceman named Captain Olimar, who has crash-landed on an unusual planet. The goal of the game is to help Olimar collect his vessel's lost parts, which have been scattered all over the planet.
Luckily for Captain Olimar, the planet is inhabited by strange little creatures called Pikmin. Pikmin are plant-like life forms that come in three different colours: red, yellow and blue. Each type of Pikmin has unique strengths, which Olimar must use to his advantage. Red Pikmin can withstand fire, blue Pikmin can survive in water, while yellow Pikmin can destroy obstacles by using bomb rocks. Players can control the Pikmin sprouts individually, in groups, or in one large Pikmin posse of 100 creatures.
A galactic navigator known from constellation to constellation for his hard work, Captain Olimar toiled day after day, shipping goods from planet to planet – always on time, always dependable.
But on one fateful day, a screeching asteroid slammed into Olimar’s trusty ship, the Dolphin, sending it into a perilous tailspin. Nearly destroyed, the Dolphin was able to make one last delivery: Captain Olimar, alive, on a strange planet.
Olimar awoke to see the remains of his miracle-working ship – broken into pieces, a skeleton of its former self. The good news, he thought, was that he was alive. The life-support system built into his suit gave him the bad news: The planet’s air was poisonous and his suit had enough power to support him for only 30 days.
As he searched the planet for help, Olimar soon learned he was not alone. On the first day, he discovered a plant-animal hybrid he named Pikmin. These creatures obeyed Olimar’s every command, allowing him to control them any way he wanted. As the commander and his subjects canvassed the area, they found a piece of the Dolphin, and now must scour the planet to salvage the pieces that remain.
The task is mighty: recover 30 pieces of the ship in 30 days, spread across a planet - filled with Pikmin-hungry animal life - that becomes more dangerous with each passing day. Will the commander find the parts to reconstruct the Dolphin?
Meet the Pikmin
With Olimar’s first steps on the planet, he encountered a strange pod, one that looked like an onion back on Hocotate. This ‘Onion’ spat a seed into the air, which sprouted with a red glow. Olimar plucked it from the ground and discovered this creature he called ‘Pikmin.’
Pikmin serve many roles for Olimar: demolition experts, labourers, warriors. They will do anything he commands and even let him throw them into the air. More Pikmin are created by bringing fuel in the form of beasts and pellets to the Onion. On the planet, there are three types of Pikmin, each unique, each loyal to their Captain.
Red Pikmin are the brutes of the bunch. Their attack does more damage to the animal life of the planet than the others. They’re also immune to the heat of fire. However, keep them away from water as they don’t know how to swim.
Yellow Pikmin are daredevils. The lightest in weight of the breeds, they like to catch the big air when they’re thrown, meaning they can reach the highest of heights. They’re the only breed of Pikmin willing to handle the dangerous Bomb Rocks found on the planet.
Blue Pikmin would love nothing more than to waste a day away swimming in solitude in the pools of the planet. Their gill-like openings allow them to breathe in the water, which makes them invaluable members of Olimar’s team.