Nintendo Direct boordevol Nintendo 3DS-nieuws
1 september 2016 – Nintendo heeft vandaag een berg informatie gepresenteerd over huidige en nieuwe games voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. In een Nintendo Direct heeft Nintendo meer dan tien games voor de handheld-systemen besproken, waaronder een update voor StreetPass Mii-park die vandaag wordt uitgebracht. De hoogtepunten omvatten onder meer een handheld-versie van Super Mario Maker die dit jaar wordt uitgebracht, Pikmin- en Yoshi’s Woolly World-games die voor 2017 op stapel staan, en de game Mario Sports Superstars die eveneens uitkomt in 2017. Nintendo heeft ook nieuwe amiibo-figuurtjes laten zien voor Yoshi’s Woolly World en The Legend of Zelda, evenals een nieuwe reeks amiibo-kaarten voor Animal Crossing-fans.