Play modes
Decide which Nintendo Switch family console is the best fit for you with this comparison table!
Does not support output to a TV and is not compatible with the Nintendo Switch dock.
Please note: 28.4mm at the thickest, from the tips of the analogue sticks to the ZL/ZR Button protrusions.
Please note: 28.4mm at the thickest, from the tips of the analogue sticks to the ZL/ZR Button protusions.
The battery life will depend on the games you play. For instance, the battery will last approximately 5.5 hours for The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Nintendo Switch consoles sold before August 2019 may have different battery life. Please visit our Support page for more information.
The battery life will depend on the games you play. For instance, the battery will last approximately 4 hours for The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
Nintendo Switch Lite can play all Nintendo Switch software that supports handheld mode.
For physical software on game cards, please look for the handheld mode symbol on the back of the box.
On product pages here on the official Nintendo website, please check the Details tab. Information about play modes can be found in the Features section.
Swing Mode, which allows you to play with motion controls, cannot be played unless you connect a Joy-Con controller.
Party Mode and Blitz Mode cannot be played unless you connect two additional controllers, such as Joy-Con controllers, and play with two or more people.