Het is alweer een tijdje geleden dat New Super Mario Bros. Wii is uitgekomen. Dit keer wil ik het eens niet hebben over de uitdagingen van de ontwikkeling, maar over de reacties die jullie van onze klanten hebben vernomen. Maar stellen jullie je eerst even voor, en vertel wat je hebt bijgedragen aan New Super Mario Bros. Wii.
Oké. Ik ben de regisseur, Asuke, van de afdeling analyse en ontwikkeling van entertainment (EAD). Dit keer wilden we een Mario-spel maken dat iedereen samen kon spelen. Het was ons doel een spel te maken waarin mensen die goed en minder goed waren in videospellen samen konden spelen.
Ik ben Ikkaku van EAD. Voor New Super Mario Bros. Wii had ik de leiding over de ontwerpen van de plattegronden en levels, en over het afstemmen van het moeilijkheidsniveau.
Ik ben Mukao van EAD. Dit keer had ik de leiding over het samenstellen van de omgevingen en achtergrondbeelden. Ik streefde naar graphics die de gameplay voor onze klanten zouden vergemakkelijken en aan hun verwachtingen zouden voldoen.
Het plaatst nogal wat druk op je schouders als je aan de verwachtingen van mensen wilt voldoen. Dat maakt het moeilijk om aan een product met zo’n lange geschiedenis te werken.
Ik ben Uchida van EAD. Ik had de leiding over de geluidseffecten. Ook ik voelde dit keer een bepaalde druk, oftewel het gewicht van een lange geschiedenis. (lacht)
Ik begin wel. Ik heb dit keer iets meegemaakt dat me persoonlijk nogal verraste, dus wil ik daar graag over vertellen.
Het nieuwe jaar was net begonnen. Ik zat in de trein, en ik zag een stel jonge vrouwen praten over videospellen. Ik schatte ze begin twintig.
Ja. Er zaten veel mensen in de trein, maar deze twee vrouwen stoorden zich daar niet aan. En toen ik meeluisterde, realiseerde ik me dat ze het over New Super Mario Bros. Wii hadden!