It seems your experience developing Sin and Punishment for the 64 was so painful it still causes you to sigh loudly. Could you tell us exactly what happened?
Exactly. You have to use 2D aiming to hit a 3D opponent with a bullet. I was like, “How am I supposed to do that?!” And that’s how it all began.
So I tried a bunch of stuff, and eventually figured out how to hit enemies with bullets.
When the player character isn’t on the screen, you can fudge it, but we were making a game with a visible player character, so there could be no fudging it.
When we put them on the screen, though, they were so small. We were like, “That’s not a boss!” In reality, they were really big.
Yep. In Sin and Punishment, you can get up close and attack, so I thought the bosses’ large size would be apparent then. But up close, they were too big!
When Sin and Punishment came out, I thought it was a very ambitious game. I thought, “They sure have big aspirations for the Nintendo 64!” Nakagawa-san, were you originally the type to enjoy pushing boundaries?
He’s always been that way, challenging the hardware limits of the NES, and so on.
In the days of the NES and Super NES, digging up uses of the hardware that weren’t in the specifications and being pioneers was a sort of bliss for programmers.
I would get frustrated when I ran across something in another company’s game that I had no idea how they had accomplished, but I would be pleased when I saw how surprised people were by something we had made.
I know what you mean. We continued on in that spirit when we made the Nintendo 64 version.