Lastly, I’d like each of you to talk about something you feel is a favorable aspect of the game. Let’s start with Matsushita-san.
This time I learned how hard it is to make a sequel. Especially since the original game was so highly rated. For that reason, we developed the game with fans of the original in mind, particularly during the latter half of development. I would love to hear the reaction from fans of Sin and Punishment.
Earlier, the guys from Treasure said that everyone on the team made the game however they liked. I think that is reflected in the contents of the game, because you can play Sin and Punishment: Successor of the Skies however you like. The system follows one route, but you can choose whichever controller you like best. There is no predetermined way to achieve a high score.
That’s right. You might think that using a certain controller on a particular screen will get you a high score, or that since you’re getting different scores in the air than you are fighting on land that you should try something else, or that you’ll get better scores by taking out the enemy in a particular order. It’s an incredibly interesting game for exploring various strategies. I’d like players to work together in finding the right way for them. When you check the ranking, you may find that people using a certain controller are getting higher scores. It’s a game that inspires friendly competition over ranking, too, so I hope players will also enjoy that.
Yes. You can see the rankings for the whole country there. Editor’s note: In the European release of the game players can see the ranking of players in Europe and the US.
Some people who learn about this game from this session of “Iwata Asks” might think it’s not a game for them since we got a little core about it sometimes, but I don’t want them to think that.
Right. Among those of us who worked on the game, I’m the worst at playing it. I lose all the time. But even if you are beaten, there’s no need to start over from the beginning. You can easily progress from stage to stage, so those who just want to experience the world of Sin and Punishment can fully enjoy it.
That’s right. Part of this incredible, epic, profound and mysterious world is recreated within the game this time, and Nintendo’s website for the game introduces it from that angle. I hope even players who aren’t that great at shooting games will enjoy this game world.
We originally had hardcore fans in mind, and I think we succeeded in making a game that they can enjoy. As Yamagami-san just mentioned, however, the easy mode serves as an introduction to shooting games, so I’d like to say to people who have never played this kind of game that its old-fashioned style of dodging, shooting and competing for top scores can be really fun. We talked about making the game however we liked, and I think that’s because this type of game is so enjoyable.
That’s right. Dodging, shooting, comparing scores - playing on the edge of your seat - is fun for people everywhere. I think the fun crosses borders. What’s more, this time we made it at a frame rate13 of 60 frames. 13Frame rate: The number of times the image on the screen is refreshed per second. Most games run at 30 frames per second. Sixty is particularly suitable for fighting and racing games.
Just about the time development of Sin and Punishment began, Mario Galaxy14 came out. When I heard it was being made at 60 frames per second, I thought we should do the same thing. 14Super Mario Galaxy: A 3D platform game released for the Wii console in Europe in November 2007.
So we really worked hard and made it 60 frames per second. When you play it, the difference is obvious. The movement is so much smoother.