Blijkbaar was de ontwikkeling van Sin and Punishment voor de N64 zo pijnlijk verlopen dat je er nog steeds hardop van moet zuchten. Kun je ons vertellen was er precies was gebeurd?
Dus probeerde ik verschillende dingen, en zo vond ik uiteindelijk een manier om vijanden met kogels te raken.
Als het personage van de speler niet in beeld is, kun je daar wel foefjes voor gebruiken, maar omdat we een spel maakten met een zichtbare hoofdrolspeler, viel er geen mouw aan te passen.
Toen we ze echter in beeld brachten, waren ze zo klein. We hadden zoiets van, “Dat is toch geen eindbaas!” Terwijl ze eigenlijk toch heel groot waren.
Yep. In Sin and Punishment kun je vijanden ook van dichtbij aanvallen, dus dacht ik dat het formaat van de eindbazen dan wel duidelijk zou worden. Maar van dichtbij waren ze weer te groot!
Toen Sin and Punishment uitkwam, vond ik het een zeer ambitieus spel. Ik dacht, “Ze hadden zeker grote plannen voor de Nintendo 64!” Nakagawa, ben je een type wat graag de grenzen opzoekt?
Zo is hij altijd al geweest. Hij zocht bij de NES ook al de grenzen van de hardware op, enzovoort.
In de dagen van de NES en Super NES schonk het programmeurs veel voldoening om te pionieren en de hardware te gebruiken op manieren die niet in de specificaties stonden.