Right up until the end, as you were making The Legend of Zelda: Ocarina of Time, you were putting your ideas together, saying, “Let’s put that in!” and “And that, too!” and “We can fix this!” When it finally went on sale, it touched the hearts of people all over the world. Why do you think that is?
A lot of people say they like the epic story. But on the level of the script, the story isn’t actually that epic.
I felt that way, too. In making The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D for Nintendo 3DS, I played the original Nintendo 64 version again for the first time in a long while and sensed an immense amount of hospitality.
In the dungeons, for example, I felt as if someone were saying, “Welcome!” each time I entered a room. And when players go into a room, there’s a roughness in the way it attacks with its full strength. After 13 years, it still has that impact.
That concentration is amazing. And it isn’t a highly organised kind of hospitality like today’s games exhibit. Ocarina of Time has a certain bumpiness, irregularity or roughness.
Last, I’d like each of you to say a few words about how you would like people to play Ocarina of Time now that it has returned 13 years after its original release. We’ll start with you, Haruhana-san.
When I first heard about the remake, I was really happy because people who hadn’t experienced the Nintendo 64 version would have a chance to play the game. But I was also worried that since we were faithfully remaking the original, people might think it was old.
But when I played the Nintendo 3DS version, I realised that it hadn’t faded. There are new elements this time, including the stereoscopic 3D, so I hope people who played it before will play it again without saying, “Why now?” I also hope people who haven’t experienced Ocarina of Time before will experience its “rough hospitality.” I’m also looking forward to hearing what people think of it.