The essence of Zelda?
A song for a battle with a huge enemy will even be exciting to me as I play the game. And I think music in The Legend of Zelda is very heroic. Just like in Super Mario Bros., you go to save a princess, but in the case of The Legend of Zelda, there’s more of a sense that you are a cool hero risking your life for someone. I make music in strong consideration of what is happening at each point - music that sways your spirit, music that fires up your heart. What do you think about that, Kondo-san?
What’s most important to me when making music for The Legend of Zelda is generating an ambience expressing the situation and scene. Picking up on what Yokota-san said, Link is your other self in the Legend of Zelda games, but in a Super Mario Bros. game, you control Mario, a character on the screen.
If Link strikes down an enemy, you think, “Oh, I’m so cool,” and if he solves a difficult puzzle, you think, “I’m so smart!”
All right, this is my final question. The world is full of people who know about The Legend of Zelda: Ocarina of Time as well as people who don’t know anything about it. Yokota-san, what aspects of Ocarina of Time 3D should appeal to each of those groups?
It’s difficult for me to recommend certain aspects to those experiencing it for the first time, but I’d say it’s moving in a way that only a video game can be.
Yeah. I hope players will experience an even more moving experience on the Nintendo 3DS system because of the stereoscopic 3D.
This game is a remake, but it’s the kind of game to make you think, “This is exactly what I wanted from Ocarina of Time!” In particular, the Master Quest13 this time is a mirror image of the main game, the placement of enemies and the puzzles in the dungeons are different, and you take double damage. That makes it quite a challenging game, even for people who played the Nintendo 64 version a lot and beat it on the Virtual Console. I hope people will play it through. 13Master Quest: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D includes The Legend of Zelda:Ocarina of Time 3D: Master Quest, in which the dungeons and puzzles are different than in the main game. In the Master Quest this time, everything is a mirror image of the main game.
I worked on the Nintendo 64 version, so when I see the Nintendo 3DS version, I feel like it’s smooth.
The essence of the game hasn’t changed, but you’ve worked on it a number of ways.
Right. I hope people who are familiar with the Nintendo 64 version will enjoy spotting what has changed and how. And I hope people who play it for the first time will have a true experience of The Legend of Zelda precisely because it’s in 3D. I hope Ocarina of Time 3D will help people who have bought a Nintendo 3DS system to thoroughly experience what a real 3D game is like.
As you were talking just now, I started wanting to see all the scenes in 3D, even though I’ve played Ocarina of Time tons of times! I’ve played it, thinking, “Oh, even this part is better!” and “And that part, too!” so I hope people who played the Nintendo 64 version will enjoy this game like that.