No, (Shigeru) Miyamoto-san suggested that.
Morita-san, you were the one who introduced cutting the signs with the sword , weren’t you? Why did you do that?
Oh, is that so? So as usual, Miyamoto-san just strolled in, dropped an idea on you, and left?
If you swing the sword at an angle, the sign splits diagonally. Who made it so you can cut the signs different ways like that?
I think I designed that. I thought of it like a little wheel of cheese cut into six pieces.
In addition to cutting it, a piece will float in the pond. Was that you, Morita-san?
It isn’t much at a glance, but when we put effort into making it float and drift smoothly, Miyamoto-san was really impressed.
I’m happy about that. When I made it so a piece would float in the water, they put a sign at the waterside.
They changed the position of the sign because they wanted people to see a piece of it floating in the water.
It doesn’t have anything to do with the original function of the signs, though. (laughs)
So we made it so that if you go out once or play “Zelda’s Lullaby” on the ocarina, it repairs the sign.
So it was part of Miyanaga’s work and of the others working on the landforms to put a sign by the water and make the Fishing Pond a special landform.