In addition to the sword, a variety of items - such as a bow and arrow and the Hookshot - appear in The Legend of Zelda: Ocarina of Time. How did you make those?
With regard to the items, we made each one because we thought, “It would be nice to have something like this.” I’d say, “The Hookshot is done, so feel free to use it,” and everyone would say, “Well, where shall we put it?”
Yeah. And after I’d designed the early dungeons, a new item would be done and someone would tell me, “Make sure there isn’t any trouble when Link enters the dungeon with this item.” I thought, “Come on! You should have told me that at the beginning!” (laughs)
If you just make whatever you want as you go, you’re sure to run into trouble sometime.
But on the other hand, if you decide the items you’re going to put in from the start, it doesn’t mean everything will go well. I don’t think such a variety of distinctive items would have come about that way. We were making something unprecedented, so we couldn’t see what would be right to make or where the goal should be.
You made The Legend of Zelda: Ocarina of Time without knowing what kind of game it was until the various parts came together. How did that feel for you Kawagoe-san as you made the cut scenes? (laughs)
And that stuff tends to concentrate around the end of development. The script changed in one way after another...or rather, it changed drastically.
I was always worried about what might come up. But I thought something like that might happen, so I prepared a tool to make such changes easier. We were making real-time in-game cut scenes, so even if the clothes or items changed, I could switch them into the scene.