It looks like we’ve got a little more time, so I’ll ask one more thing. If you were to choose one song that you especially like in Ocarina of Time, what would it be? But Yokota-san, I suppose it’s hard for you to choose just one! (laughs)
If I were to choose just one, it would be “Zelda’s Lullaby” . I performed this at Nintendo World 2011. I loved that song so much that I sat around practising it at home. When I was preparing for my entrance exam to Nintendo, I thought you might check my piano skills.
As I was playing the Nintendo 3DS version, there were several that struck me as done well.. Although, it’s a little embarrassing to say so myself! (laughs) One plays when you go to Zelda’s castle and hide in the garden so the guards can’t find you. I forgot the title, though.
It sounds like a game of hide-and-seek. It represents that feeling of final relief you get when you’re able to hide from the guards by carefully making stealthy steps. I thought, “I did a pretty good job!” (laughs)
It sounds like the value of the music for you, Kondo-san, is less about how the melody is appreciated by itself than how well the sounds serve their purpose in the context of the game.
You can only use that song at that place. But you only go there once, so you can’t hear it twice.
It’s a one-time-only minigame. When you clear it, you get to meet Princess Zelda.
Right. So I want players to pay attention to that song when they play that part in The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D.
The song during the ending credits! It looks like the images have been set to the music, but actually it was the other way around.
We put in the music later. So when that girl shows up, we put in her vocals. I forgot her name, though. (laughs)