Yes.
As I talked with the original staff of Ocarina of Time over the course of two conversations, I kept wondering why they have such a good time talking about it. I sensed that perhaps they enjoyed seeing the game improve each day.
And talking with you today, I learned that within a short period of time, you discovered a lot of new things. It was a concentrated period of successive discoveries where you thought, “Oh, I see!” and “Oh, I just need to do it like this!”
When each day brings new discoveries and they’re highly concentrated like that, it is fun for the person making it, no matter how physically demanding it is or how long you have to work.
That’s right. On the other hand, it isn’t always fun when you’re deftly turning out a game using methods you’re used to.
When you change something from 2D to 3D, though, you discover a lot of things, like certain things become no fun anymore. For example, cutting the grass was something that first appeared in The Legend of Zelda series with The Legend of Zelda: A Link to the Past.13 When we made it, it was surprisingly fun. Some people started talking about how this was a video game in which you cut grass using Spin Attack! (laughs) 13The Legend of Zelda: A Link to the Past: An action-adventure game released for the Super Famicom system in Japan in November 1991.
But when we went to bring that element of cutting grass into The Legend of Zelda: Ocarina of Time, it was like we were under orders to do so.
It’s not like you could be certain that when you changed cutting grass into 3D it would be even more fun.
Exactly. Just when we were saying that simply remaking that old topic in a prettier way wasn’t particularly impressive, we started talking about how it was weird that you could cut the grass but couldn’t cut the signs.
So you asked SRD’s Morita-san to take care of that. He told me about it. (laughs)
You heard? (laughs) We became able to cut the signs, but then we knew people would cut them in different directions. When I said that the signs should cut diagonally when Link swings diagonally, everyone froze up and said, “We can’t check exactly where they cut it!”
Even with the Nintendo 64 system, that would be impossible. So I said, “No, we just have to make several different cut patterns.”