Lastly, I’d like to ask about The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D. We talked about it in the session of “Iwata Asks” over the Nintendo 3DS system called “Asking Mr. Miyamoto Right Before Release,” but now that it is finished, what do you expect and how do you feel about it?
Simply put, I’m really glad we remade it for the Nintendo 3DS system. Earlier, I said that we were able to give Hyrule a kind of warmth or scent in the Nintendo 64 version. Now that it is in stereoscopic 3D, I think we’ve been able to convey the atmosphere even better - thanks to all the hard work that Grezzo19 put in! 19GREZZO Co., Ltd.: A video game developer established in 2006. CEO: Mr. Koichi Ishii. Head office: Tokyo.
When you use the Fairy Slingshot or the Fairy Bow, the camera switches to Link’s viewpoint. If you use the gyro sensor then, it’s easier to aim.
Right. And it feels great to look out over the great plain of Hyrule Field. So I think people who played the game before will be able to play this one comfortably as well. But you move the Nintendo 3DS system when you use the gyro sensor, so the 3D gets a little hard to see. For that reason, when I use the gyro sensor, I’ve been turning the 3D depth slider off. When a demo movie starts or I want to thoroughly enjoy the scenery, I turn it back on.
Right. It’s really convenient because you can adjust it just by moving the slider up and down. And (Takao) Shimizu-san and those guys worked hard at putting in Hint Movies.
It seems like players have often had trouble solving a puzzle and gotten stuck in The Legend of Zelda series.
Yeah. So ideally it would be great if there were strategy hints that played through the whole thing, but this time you ask a Sheikah Stone and see a movie with hints in it. But it wouldn’t be fun if we revealed everything, so we don’t just show the solution. Rather, we selected our scenes carefully, as if to say, “It goes sort of like this.”
Yeah. (laughs) A lot of them contain really good hints. I think some people weren’t able to play through to the end of the Nintendo 64 version, so I hope they’ll be able to this time.
It’s so much fun just riding around on Epona. I feel closer to saying, “Now this is what I wanted to achieve!”
He worked really hard on those back then! (laughs) You get a clear sense of the ups and downs of Hyrule Field, and it’s incredibly pleasing just surveying the interior of the Temple of Time. In the Nintendo 64 version, Ganon’s Castle looked bleak at the end, but this time, the 3D really gives it impact.
Yes. In the Nintendo 64 version, it wasn’t easy to take the Iron Boots on and off for walking underneath the water. I think a lot of people had a hard time with that, but with the Touch Screen this time, you can take them on and off in a flash, so it’s no problem.