Naast het zwaard verschijnen er nog allerlei voorwerpen in The Legend of Zelda: Ocarina of Time, zoals de pijl en boog, en de Hookshot. Hoe hebben jullie die gemaakt?
We hebben elk van die voorwerpen gemaakt omdat we dachten: “Het zou leuk zijn om zoiets te hebben.” Ik zei dan: “De Hookshot is klaar, dus je kunt het gebruiken.” En dan zei iedereen: “Nou, waar zullen we het gebruiken?”
Ja. En nadat ik de eerste kerkers had ontworpen, was er een nieuw voorwerp klaar en zei iemand tegen mij: “Zorg dat het geen probleem is als Link met dit voorwerp de kerker betreedt.” Dan dacht ik: “Kom op! Dat had je me wel wat eerder mogen vertellen!” (Lacht.)
Als je gewoon gaandeweg maakt wat je maar wilt, dan loop je vroeg of laat tegen problemen aan.
Maar aan de andere kant hoeft alles niet per se goed te gaan, als je direct aan het begin bepaalt welke voorwerpen je gaat gebruiken. Ik denk niet dat we dan uiteindelijk zoveel verschillende voorwerpen zouden hebben gehad. We maakten iets wat nog nooit eerder was vertoond, dus we konden niet voorzien wat we moesten maken of wat ons einddoel moest zijn.
Jullie maakten The Legend of Zelda: Ocarina of Time zonder te weten wat voor spel het was, totdat alle verschillende onderdelen samenkwamen. Hoe voelde dat voor jou, Kawagoe-san? Jij maakte immers de tussenscènes (lacht).
Wat moet ik daarover zeggen (lacht). Zelfs toen het spel zo goed als af was, moest er een hoop worden aangepast. Zo kreeg ik bijvoorbeeld te horen: “Herinner je je dat voorwerp in die ene kerker? Nou, we moeten dat ook in een andere kerker gebruiken.”