The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D neemt een van de meest geprezen videospellen ooit gemaakt en haalt deze originele Nintendo 64-klassieker naar de Nintendo 3DS voor een gloednieuwe beleving in verbluffend 3D, zonder dat daar een speciale bril voor nodig is!
Link begint aan een legendarische reis door de tijd om te verhinderen dat de Gerudo-dievenkoning Ganondorf de Triforce, een heilig relikwie dat ultieme macht aan de bezitter kan schenken, in handen krijgt.
De grafische vernieuwingen en het driedimensionale dieptegevoel blazen de uitgestrekte wereld van Hyrule nieuw leven in. Een verbeterde, intuïtieve interface, gecombineerd met de meer eenvoudige navigatie als gevolg van het spelen in een wereld in daadwerkelijke 3D-weergave, zorgt voor een betere besturing tijdens het oplossen van puzzels, her reizen van de tijd en het verkennen van deze meeslepende wereld. Of je nu regelmatig in Hyrule komt of dat je nog nooit eerder een Zelda-spel hebt gespeeld... The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D is een nieuw avontuur voor iedereen.
The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D zal zich net als het origineel analoog laten besturen, met de draaiknop van de Nintendo 3DS. Maar door het gebruik van het touchscreen voor de navigatie van je bezittingenlijst, is het wisselen tussen wapens, uitrusting en voorwerpen nu intuïtiever dan ooit.
Daarnaast kun je in het eerstepersoonsperspectief gebruik maken van de gyrosensor voor het richten van je katapult en pijl en boog.