We hebben nog wat tijd over, dus ik stel jullie nog één vraag. Als jullie één nummer in Ocarina of Time mochten noemen dat jullie erg mooi vinden, wat zou dat dan zijn? Yokota, ik neem aan dat het voor jou erg moeilijk is om er maar een te kiezen (lacht)!
Als ik er een mag kiezen, dan is dat ‘Zelda’s Lullaby’ . Ik speelde dat tijdens Nintendo World 2011. Ik vond het nummer zó mooi, dat ik het thuis oefende. Ik dacht dat jullie tijdens mijn sollicitatiegesprek misschien wilden horen hoe goed ik piano kon spelen.
Tijdens het spelen van de Nintendo 3DS-versie waren er een aantal die eruit sprongen. Het is een beetje gênant om dit zelf te zeggen (lacht)! Een van de nummers hoor je als je naar Zelda’s kasteel gaat en je in het gras verstopt, zodat de bewakers je niet kunnen vinden. Ik ben vergeten wat de titel is.
Het klinkt alsof je verstoppertje speelt. Je voelt de opluchting als het je lukt om de bewakers te ontwijken door op je tenen te lopen. Ik vond dat ik dat best goed heb gedaan (lacht)!
Het klinkt, Kondo, alsof de kwaliteit van de muziek voor jou niet zozeer wordt bepaald door de melodie, maar door de vraag of het functioneel is binnen de context van het spel.
Je hoort dat nummer alleen daar. Maar omdat je er maar een keer komt, hoor je het geen tweede keer.
Juist. Dus ik hoop dat spelers op dat nummer letten, als ze dat gedeelte van The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D spelen.
Het nummer dat je hoort tijdens de aftiteling! Het lijkt of de beelden bij de muziek zijn gezocht, maar in werkelijkheid was het andersom.