Waarom heb je de animatiewereld gedag gezegd, als je in het gezelschap verkeerde van zulke uitmuntende collega's?
Daarom noem ik hem Ike. Hij is ouder dan ik, maar ik ruziede ook veel met hem. Zoals toen we Flying Phantom Ship9 maakten. Hij was de regisseur en ik was de animatieregisseur.
9 Flying Phantom Ship is een tekenfilm uit 1969, die door Toei Animation Co., Ltd. werd geproduceerd.
Zo'n zeven of acht jaar, denk ik. Het was in de tijd dat we Super Mario Bros.10maakten. Hij gaf me alle vrijheid. Hij was de eerste manager van de divisie voor analyse en ontwikkeling van entertainment.
Zoals ik al zei, ik was vrij maar was het werk dat ik deed was saai. Ik ontmoette Ikeda in een café, en hij vroeg of ik voor Nintendo wilde werken. Hij vertelde dat animatie een steeds belangrijkere rol zou gaan spelen in videogames.
Dat was waar. In die tijd wisten maar weinigen in de videogameindustrie iets af van animatie.
Toen we het Popeye11 -speelhalspel maakten, keek ik frame voor frame naar de tekenfilmserie, en probeerde het na te tekenen.
11 Popeye: een speelhalspel van Nintendo, dat in 1982 werd uitgebracht. De NES-versie kwam in 1982 op de markt.
Je had in die tijd een beroemd animatieboek, met beeld-voor-beeldfoto's van rennende mensen en honden. Maar ook al had ik kunstacademie gedaan, ik had het zelden gebruikt.