Voor Iwata Vraagt spreek ik meestal met medewerkers van Nintendo, maar dit keer zijn twee leden van IS (Intelligent Systems, Co. Ltd.1) aanwezig. Stellen jullie je alsjeblieft even voor, en vertel ook eens wat over jullie werk voor de WarioWare-serie. Laten we beginnen met jou, Sugioka-san.
1 Intelligent Systems Co., Ltd.: een bedrijf dat Nintendo ondersteunt bij de ontwikkeling van software (onder andere voor series als Fire Emblem en Paper Mario) en ontwikkelingstools voor verschillende consoles.
Voor de DSiWare-titel WarioWare: Snapped!, was ik tijdens de proeffase verantwoordelijk voor de planning en de regie. Vervolgens heb ik het spel getest en de feitelijke productie ervan aangestuurd.
3 WarioWare: Touched!: uitgebracht voor de Nintendo DS in maart 2005 in Europa. De vierde game in de serie.
4 WarioWare: Smooth Moves: uitgebracht voor de Nintendo Wii in januari 2007 in Europa. De vijfde game in de serie.
We zullen het er vandaag niet over hebben, maar Abe-san en Sugioka-san, jullie hebben ook samengewerkt aan het DS-spel Made in Ore6, toch?
6 Made in Ore (Japanse titel): DS software die in Japan in 2009 zal verschijnen. Hiermee kunnen spelers de microgames uit de WarioWare-serie zelf maken en spelen.
Dat klopt. De ontwikkeling van Made in Ore nam zoveel van mijn tijd in beslag, dat ik voor Snapped vrijwel alles heb overgelaten aan Mori-san, die hier naast me zit.
7 WarioWare: Twisted!: alleen in Japan en Amerika uitgebracht voor de Game Boy Advance in 2005. De derde game in de serie.
Party-en, draaien, aanraken en ‘smooth moves’ maken – je had het er maar druk mee (lacht)!