WarioWare: Snapped! is niet zozeer een game, maar een toepassing voor het maken van grappige filmpjes.
Dat klopt. Dus hebben we ons bij het ontwerpen van de microgames afgevraagd welke gebaren waarschijnlijk de grappigste filmpjes zouden opleveren.
Je wilt bijvoorbeeld niet dat mensen zien hoe je je hoofd heen en weer schud. En er zijn niet veel momenten waarop je zelf je gezicht ziet terwijl je met je hoofd schud. Dus hebben we een game bedacht waarin je je hoofd heen en weer moet schudden.
Toen we door de proefkonijnen heen waren, vonden we gelukkig mensen die nog van niets wisten. We lieten ze spelen, en zagen welke dingen nog lastig waren. Die pasten we dan aan, zodat iedereen de game zonder uitleg kon spelen.
Ja. Hij brulde “niemand heeft me dit verteld!” (lacht). Mensen met een zuiver geweten worden hier vast als eerste boos om.
Het is een nieuwe soort games. Videogames zijn leuk omdat je meer terugkrijgt dan je erin stopt, maar dat ligt hier wat anders.
Ook mensen die niet boos worden, vinden het meestal niet zo leuk om op de foto te gaan, dus hebben we ervoor gezorgd dat oude beelden verdwijnen als je een nieuw spel begint.
Als de beelden verdwenen zijn, kan niemand er laten nog naar kijken. Zoals iedereen naar mijn beelden keek (lacht)!