We gaan verder. Ik wil wat meer vragen over het opvallendste nieuwe kenmerk van de Nintendo DSi - de camera's. Imaizumi-san, kun je jezelf even voorstellen, alsjeblieft?
Ik ben Masahiro Imaizumi van de UI Design Group van de afdeling software-ontwikkeling. Ergens gedurende het proces… werd ik de regisseur van de camera-applicaties van de DSi.
Oké. Oorspronkelijk zat ik bij het team Console Features Review - dat is hier al eens eerder genoemd. Ik verzamelde de meningen van iedereen, zette ze op een rijtje en gaf ze door. Iets waar iedereen tijdens die discussies van begins af aan zeker van was, was dat er fotosoftware bij moest.
Ik dacht dat als ik het zelf zou maken, ik voor de richting zou kiezen van een digitale camera waarmee je kunt spelen. Vanuit mijn positie destijds, zag ik het natuurlijk als het probleem van iemand anders om de details uit te werken.
Dus je stelde de specificaties op, gebaseerd op het idee van een digitale camera waarmee je kunt spelen? En daarbij dacht je al die tijd: 'Als ik het zou maken...'?
Ja. Hij was regisseur geweest van de DS Shigurenden (verscheen alleen in Japan) en daarna had hij de leiding over het Wii-internetkanaal. Omdat hij zo goed was in het coördineren van zaken, werd hij uiteindelijk degene die ieders meningen met betrekking tot de camera's in zich moest opnemen en ze bijeen moest brengen in concrete specificaties. Het leek gewoon logisch om hem er als regisseur bij te houden.
Als je al iemand hebt die allerlei beslissingen neemt, lijkt het me alleen maar logisch om die persoon te gebruiken als regisseur. Dus voordat je er erg in had was het team verzameld en bleek jij, Imaizumi-san, de regisseur.
Natuurlijk. Uiteindelijk hebben we in totaal 11 manieren van spelen kunnen toevoegen. Zodra je een foto neemt, kun je beginnen te spelen met de Distortion Lens en de Graffiti Lens. Met de Distortion Lens kun je de stylus gebruiken om onderwerpen te vervormen en met de Graffiti Lens kun je erop schrijven of er afbeeldingen op plakken. De Frame Lens heeft ongeveer tien soorten reguliere en grappige lijsten, waarbij afbeeldingen worden gebruikt zoals de pet en de snor van Mario. Je kunt de foto's die je neemt bijsnijden en je eigen unieke lijsten maken.
Er zaten deze keer heel wat vrouwen in het team, dus veel stempels, lijsten en andere tierelantijntjes zijn schattig. Er zijn ook standen voor het veranderen van de kleuren, bijvoorbeeld door alleen bepaalde delen van zwart-witfoto's in te kleuren of rood in blauw te veranderen.