Ik heb het niet over de winkelspelshow, maar ik denk dat limieten belangrijk zijn. De nieuwere medewerkers beseffen dat niet goed.
Het was erg leuk. Ik was net begonnen bij Nintendo, en in plaats van te werken met de bestaande ontwerpen, wilde ik weten wat de restricties waren. Ik vond het leuk om met die beperkingen te werken.
We zeiden, 'Laat dat maar aan Iwata over. Hij zorgt wel dat het goed komt,' (lacht).
Het kasteel aan het begin van het spel is klein, en die aan het eind is groot. Maar in werkelijkheid is het hetzelfde kasteel.
Hoe we het spel er met slechts een klein beetje geheugen voller uit konden laten zien.
Je begon aan Super Mario Bros. en bedacht allerlei handige manieren om de hoogtepunten uit eerdere titels in het spel te verwerken. Wanneer kreeg je in de gaten dat het iets fantastisch werd?
Als ik naar de datum kijk… Hij is op 28 februari 1985 ondertekend – een week na de eerste specificaties.