O, dat zou kunnen. (lacht)
Wat ik je ook nog wilde vragen, is hoe je denkt over het tegengestelde van die normale manier van kijken – over een artistieke vonk, zoals creativiteit op de schaal van Hollywood. Dus eigenlijk iets wat ver bij je eigen werk vandaan staat.
Nou, ik heb het niet in me om mensen en dingen in beweging te brengen op de schaal van een Hollywood-film. Dat is voor mij helder als water. Soms denk ik dat het geweldig zou zijn om een concert te geven aan tienduizenden mensen, maar daarvoor ben ik gewoon niet geschikt.
Ja, ik bekijk ze wel, maar op een nogal afstandelijke manier. Hoe meer het publiek uit zijn dak gaat, hoe nepper het lijkt.
Ik twijfel of ik mezelf wel in het gesprek moet betrekken, maar jij en ik hebben altijd veel gemeen gehad. Maar in deze kwestie, merk ik een groot verschil. Ik vind het geweldig als iedereen uit zijn dak gaat.
Hoe moet ik dat zeggen? Ik denk dat het interessant is als het publiek tot leven komt, los van wat er op het podium gebeurt. Misschien zelfs terwijl er niets speciaals gebeurt.
Maar, aan de andere kant, wil ik graag een speciale vaardigheid zien of iets anders om die opwinding te rechtvaardigen. Ik ben geïnteresseerd in hoe goed de uitvoerende iets kan presenteren.
Ja. Nou ja, misschien ben ik gewoon een enthousiaste fan! Misschien is dat uniek aan mij, en anders dan bij Iwata.
Misschien heb ik niet veel dingen waar ik warm voor loop of die ik als hobby beschouw.