Hyrule zoekt helden…
Storm het slagveld op met de meest legendarische strijders uit Hyrule in Hyrule Warriors: Legends, exclusief voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Maak korte metten met hordes vijanden door spectaculaire aanvallen in de stijl van Dynasty Warriors te gebruiken en wissel tussen verschillende personages om je eigen strategie te ontwikkelen. Ontdek compleet nieuwe onderdelen in de verhaallijn en beleef de ultieme Hyrule Warriors-ervaring!
Het evenwicht van de Triforce is verstoord en Hyrule wordt opnieuw verscheurd door een duistere macht, die dit keer onder leiding staat van de duistere tovenares Cia. De legendarische held Link moet slag leveren met massa's vijanden en prinses Zelda zien te vinden.
Neem het op tegen bekende vijanden met allerlei weergaloze aanvallen en gebruik denderende combo's waarmee je hele vijandelijke legioenen in één klap het zwijgen kunt opleggen. Als je vijanden verslaat, vul je een speciale meter. Zodra die vol is, kun je allesvernietigende, speciale aanvallen kunt uitvoeren. Als je genoeg magie hebt verzameld, kun je Focus Spirit activeren om tijdelijk sterker te worden en je speciale aanvallen nóg krachtiger te maken! Drijf de vijand op de vlucht en geef het moreel van je bondgenoten een oppepper. Je kunt deze oorlog immers niet in je eentje winnen.
Verzamel Rupees en andere handige items waarmee je je wapens krachtiger kunt maken. Je kunt ook badges maken, waarmee je de eigenschappen van iedere krijger kunt versterken. Met het touchscreen van de Nintendo 3DS kun je tussen personages wisselen wanneer je wilt, waardoor je je krijgers strategisch kunt opstellen en vijanden op nieuwe manieren kunt verslaan.
Door de verhaalstand te spelen krijg je toegang tot nieuwe hoofdstukken en speelbare personages, die allemaal over unieke wapens en aanvallen beschikken. Naast de personages uit Hyrule Warriors voor de Wii U vind je in Hyrule Warriors: Legends nieuwe helden waarmee je kunt spelen, zoals Linkle. Dit jonge meisje komt uit een klein dorp en droomt ervan om een legendarische held te worden.
Deze nieuwkomer is gewapend met een magisch kompas en twee kruisbogen. Bovendien staat Linkle centraal in een van de twee gloednieuwe verhaallijnen die exclusief voor Hyrule Warriors: Legends zijn ontwikkeld. In deze nieuwe, epische avonturen moet je je krachten bundelen met tal van personages uit The Legend of Zelda: The Wind Waker en The Legend of Zelda: Majora’s Mask, zoals Tetra, Skull Kid, Toon Link en King Daphnes.
Kies Free Mode om missies die je al hebt voltooid, opnieuw te spelen met elk van de speelbare personages. Experimenteer met de unieke aanvallen van elk personage, en kom erachter wat jouw favoriete personage is. Je kunt ook de wereld verkennen van de oorspronkelijke The Legend of Zelda in de unieke spelstand Adventure Mode. Kun jij alle verborgen geheimen ontdekken? In de Adventure Mode kun je ook verstopte feeën vinden. Deze kun je aanpassen en te hulp roepen in de strijd!
Hoewel je deze game gewoon kunt spelen op de oorspronkelijke Nintendo 2DS en 3DS, kun je met de ingebouwde C-stick van de New Nintendo 3DS en New Nintendo 3DS XL de camera bewegen en het slagveld bekijken.