Hyrule needs heroes…
Charge into battle with Hyrule’s mightiest legends in Hyrule Warriors: Legends, exclusively for Nintendo 3DS family systems. Cut down entire legions of enemies using powerful, over-the-top Dynasty Warriors-style moves, and switch between multiple fan-favourite characters to enhance your strategies. Enjoy all-new story elements and playable characters from The Legend of Zelda series and discover the ultimate Hyrule Warriors experience!
The delicate balance of the Triforce has been disrupted, and Hyrule Kingdom is once again being torn apart by a dark power, this time led by Cia – The Dark Sorceress. Now it’s up to the legendary hero Link to face hordes of enemies and find the missing Princess Zelda.
Take down swarms of familiar foes on the battlefield with an array of incredible moves, and chain together earth-shaking combos that can swipe out swathes of enemies in one fell swoop. As you defeat foes, you’ll build up a special meter, allowing you to unleash devastating special moves. If you gather enough magic, you can activate the Focus Spirit ability, temporarily boosting your capabilities and giving your special moves even more bite! Force the opposing army to retreat and keep your allies’ morale high – after all, you won’t be able to win this war by yourself!
Collect Rupees and other useful items to upgrade weapons and craft Badges, which you can use to bolster each warrior’s abilities. Use the Nintendo 3DS Touch Screen to switch between different characters on the fly, allowing you to strategically position characters and defeat foes in new ways.
Advance the main story to unlock new chapters and playable characters, each with unique moves and weapon types! In addition to the full line-up of characters from Hyrule Warriors on Wii U, Hyrule Warriors: Legends introduces new heroes to play as, such as Linkle – a young girl from a small village who dreams of becoming the legendary Hero.
Armed with a magical Compass and a pair of Crossbows, this newcomer tells her own tale in one of two all-new storylines created exclusively for Hyrule Warriors: Legends! In these epic new episodes, team up with a whole host of characters from The Legend of Zelda: The Wind Waker and The Legend of Zelda: Majora’s Mask, with Tetra, Skull Kid, Toon Link and King Daphnes all making their debut on the battlefield.
Replay previously cleared missions with any of the available characters in Free Mode – experiment with each character’s unique movesets and find your favourite to fight as. You can also explore the map of the original The Legend of Zelda in the unique Adventure Mode – can you find all the hidden secrets? During Adventure Mode, you'll also find hidden fairies, which can be customised and brought into battle to aid you on your mission!
Unleash your inner warrior and dominate the battlefield in Hyrule Warriors: Legends, only on Nintendo 3DS family systems.
While this game can be played on all Nintendo 3DS family systems, including Nintendo 2DS, the built-in C Stick of the New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL systems can be used to control the camera and look around the battlefield.
3D images will only be displayed on New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL systems.