10 Strategy Games To Test Your Tactics on Nintendo Switch
Nintendo Switch is home to a wide array of strategy games with which to test your wits. Whether you’re looking to join Mario and the Rabbids on an intergalactic adventure, or lead a crew of steampunk robot pirates, there’s sure to be a strategy game for you. Check out the following list to see what tickles your tactical fancy!
Put your battle strategy to the test in Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp. The Game Boy Advance classics have been rebuilt from the ground up, featuring all the gameplay of the originals with the added ability to challenge your friends online! Tackle turn-based missions as you manoeuvre land, air and naval units. Take down enemy squads, capture bases, and fight to restore peace.
Fire Emblem Engage
Command an army through many turn-based battles across the continent of Elyos in Fire Emblem Engage. Collect Emblem Rings and use them in battle to summon legendary heroes known as Emblems. Plan your attacks carefully, commanding each hero with their own moves and weapons, to lead them to victory.
Mario + Rabbids Sparks of Hope
Team up with Mario, Luigi, Princess Peach, Rabbid Peach, Rabbid Luigi, and their friends on a galactic journey in Mario + Rabbids Sparks of Hope. Explore planets throughout the galaxy as you uncover mysterious secrets and compelling quests! Unleash your heroes' skills but plan carefully as you dash your enemies, team jump on your allies, and hide behind cover.
Triangle Strategy
Determine the fate of three powerful kingdoms in TRIANGLE STRATEGY, a tactical RPG presented in stunning HD-2D. In this deep, branching story, guide Serenoa Wolffort and his faithful companions through strategic battles and arduous moral choices. Will you espouse virtuous morality, unwavering liberty or pragmatic utility? To each their own convictions.
FRONT MISSION 1st: Remake
In the year 2090, the world's conflicts are fought using giant war machines called Wanzers. Huffman Island in particular, is a hotbed of conflict and is soon plunged into war. With dozens of characters to meet and a mature story, FRONT MISSION 1st: Remake is a classic of a tactical Japanese RPG genre, finally available worldwide.
Tactics Ogre: Reborn
Fight pitched tactical battles on three-dimensional battlefields in Tactics Ogre: Reborn. Your choices affect how the story unfolds, and even how it ends, with a game system that allows for multiple paths and multiple endings. The game features improved graphics and sound, as well as updated game design, bringing to life a new Tactics Ogre that remains true to its roots.
Bad North
Defend your idyllic island kingdom against a horde of Viking invaders in Bad North. Command your loyal subjects to take full tactical advantage of the unique shape of each procedurally-generated island. You control the broad strokes of the battle, giving high level commands to your soldiers who try their best to carry them out in the heat of the moment.
Into The Breach
Into The Breach sees the remnants of human civilisation threatened by gigantic creatures breeding beneath the earth. You must control powerful mechs from the future to hold off this alien threat. Each attempt to save the world presents a new randomly generated challenge in this turn-based strategy game.
SteamWorld Heist: Ultimate Edition
In SteamWorld Heist: Ultimate Edition, you command robot pirates in epic tactical shootouts. It’s turn-based strategy with a twist: by manually aiming your weapons you'll pull off insane bullet-bouncing trick shots! Overcome the challenges of the vast frontier by upgrading your recruits with unique abilities, weapons – and even stylish hats!
Still not enough for you? Check out even more strategy games on Nintendo Switch.