Upcoming Nintendo Switch games – July 2024
Coming soon to Nintendo Switch, play it like it’s 1990, team up for Turtle power, embark on an expedition of the damned and more! Check out this selection of games launching in July, and don’t forget to click on any that catch your eye for pre-orders, purchases or to add them to your Wish List!
Become an ace pilot and soar through photorealistic skies with full 360˚ movement in ACE COMBAT 7: SKIES UNKNOWN Deluxe Edition. Chase down enemy aircraft and experience the thrill of engaging in realistic sorties, all while battling weather and the environment. Epic dogfights await!
Embark on an expedition of the damned in Darkest Dungeon II, the sequel to the original gothic roguelike RPG. Board your stagecoach and set off across a decaying landscape to prevent the apocalypse. Fight off nightmarish fiends in turn-based combat and upgrade your abilities after each deadly run.
Brace yourself for fast-paced, roguelike action where no two runs are ever the same in Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate. Take control of all four Turtles, each wielding unique powers, and team up with friends for bodacious co-op gameplay against formidable enemies.
Take on over 150 retro speed-running challenges in Nintendo World Championships: NES Edition. Set, beat and perfect your times in the single player Speedrun Mode, play against others online in the World Championships or gather friends for the local multiplayer Party Mode to see who’s the fastest!
What is a schim? It’s the soul and spirit of an object, thing or living being – everyone has one. In the puzzle adventure SCHiM, jump from shadow to shadow while interacting with a relaxing, lively environment and help reunite your schim with its thing before it’s too late!
Meet the New Denpa Men! Find ‘em, catch ‘em and lead ‘em in this joyful free-to-play RPG adventure. Explore dungeons and battle monsters, customise all sorts of outfits, decorate your island however you like and more! Plus, up to four players in local co-op can team up to catch special Denpa Men!
Explore a beautiful hand-drawn world as you photograph some of the most precious yet fleeting moments in life in The Star Named EOS. As you recreate photos from the past, you’ll uncover the truth of a family mystery, and the love hidden within fragmented memories will eventually become clear.
Follow the story of Jemma, a small-town misfit on a journey of self-discovery, as she ventures out to find an inspiring world in Arranger: A Role-Puzzling Adventure. Move around the interconnected grid, watching the world move with you to unite exploration and combat in this unique puzzler.
Play as various members of the Straw Hat Crew in ONE PIECE ODYSSEY, an exciting RPG set in the world of the popular anime. Set off on a grand adventure to meet new friends, battle dangerous enemies and ultimately escape the lush tropical island that you’re shipwrecked on.
Of course, there are plenty more games coming to Nintendo Switch in the near future! Check out everything that’s releasing this July.