10 strategiegames die jouw tactische vaardigheden testen op de Nintendo Switch
Op de Nintendo Switch zijn een hoop games te vinden waarin je strategische vaardigheden op de proef worden gesteld! Of je nu met Mario en de Rabbids op een intergalactisch avontuur wilt gaan of de leiding wilt krijgen over een groep steampunk-robotpiraten, er is altijd een strategiegame te vinden die bij je past. Bekijk deze lijst en ontdek welke games jouw tactische interesse wekken!
Stel je strategische vaardigheden op de proef in Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp. De Game Boy Advance-klassiekers zijn vanaf de grond opnieuw opgebouwd en bevatten naast alle gameplay uit de oorspronkelijke games ook de mogelijkheid om je vrienden online uit te dagen! Voltooi strategische turn-based missies door eenheden over land, door de lucht en over water te leiden. Schakel vijandelijke troepen uit, verover gebouwen en vecht om de vrede te herstellen.
Fire Emblem Engage
Voer een leger aan in vele turn-based gevechten op het continent Elyos in Fire Emblem Engage. Verzamel Emblem-ringen en gebruik ze in de strijd om legendarische Emblems op te roepen. Plan je aanvallen zorgvuldig en leid elke held met hun unieke talenten en wapens om de overwinning in de wacht te slepen.
Mario + Rabbids Sparks of Hope
Vorm een team met Mario, Luigi, prinses Peach, Rabbid-Peach, Rabbid-Luigi en hun vrienden op een galactische reis in Mario + Rabbids Sparks of Hope. Verken planeten in de melkweg terwijl je mysterieuze geheimen en meeslepende quests ontdekt! Ontketen de vaardigheden van je helden, maar ga strategisch te werk terwijl je je vijanden verslaat, je teamgenoten gebruikt voor grote sprongen en dekking zoekt.
Triangle Strategy
Bepaal het lot van drie machtige koninkrijken in Triangle Strategy, een tactische RPG in een prachtige HD-2D-stijl. Leid Serenoa Wolffort en zijn trouwe kompanen in dit diepgaande, vertakkende verhaal door strategische gevechten met ze te voeren en moeilijke keuzes te maken. Bewandel jij het pad van de moraliteit, de vrijheid of het nut? Wat is jouw overtuiging?
FRONT MISSION 1st: Remake
In het jaar 2090 worden de conflicten in de wereld uitgevochten met reusachtige oorlogsmachines die Wanzers worden genoemd. Huffman-eiland is een brandhaard van conflicten en blijkt al gauw het toneel te zijn voor een nieuwe strijd. FRONT MISSION 1st: Remake is vanwege de tientallen personages om te ontmoeten en het volwassen verhaal een klassieker binnen het genre van tactische Japanse RPG's en is nu eindelijk wereldwijd verkrijgbaar.
Tactics Ogre: Reborn
Strijd in heftige tactische gevechten op driedimensionale slagvelden in Tactics Ogre: Reborn. Jouw keuzes hebben invloed op hoe het verhaal zich ontvouwt en zelfs hoe het afloopt, met een spelsysteem dat je in staat stelt om meerdere paden door de game te bewandelen en meerdere eindes te ervaren. De game bevat verbeterde graphics, geluid en een bijgewerkt gamedesign, waarmee het een nieuwe Tactics Ogre tot leven wekt die dicht bij zijn roots blijft.
Bad North
Verdedig je idyllische eiland tegen een invasie Vikingen in Bad North. Bestuur je trouwe onderdanen en gebruik de unieke vorm van elk procedureel gegenereerd eiland in je voordeel. Jij hebt de leiding tijdens de veldslagen en geeft bevelen aan je soldaten, die hun best doen om ze in het heetst van de strijd uit te voeren.
Into The Breach
In Into The Breach worden restanten van de menselijke beschaving bedreigd door gigantische wezens die onder de aarde broeden. Je moet krachtige mechs uit de toekomst besturen om deze buitenaardse dreiging tegen te houden. Elke poging om de wereld te redden hangt samen met een willekeurig gegenereerde uitdaging in deze turn-based strategiegame.
SteamWorld Heist: Ultimate Edition
In SteamWorld Heist: Ultimate Edition commandeer je robotpiraten in epische tactische shootouts. In deze turn-based strategiegame kun je handmatig je wapens richten en waanzinnige trick shots afvuren! Overwin de uitdagingen van het universum door je rekruten te upgraden met unieke vaardigheden, wapens, en zelfs stijlvolle helmen!
Nog steeds op zoek naar meer? Ontdek hier nog meer strategiegames voor de Nintendo Switch.