Summon the Emblems, seize your destiny!
The Fell Dragon rises! Awaken as the Divine Dragon and fight alongside legendary heroes to save the continent of Eylos in Fire Emblem Engage on Nintendo Switch.
Once every 1,000 years, legendary heroes called Emblems grant incredible power to the one who holds the 12 Emblem Rings. As the ritual nears, Alear – the Divine Dragon of prophecy – awakens to collect the rings and bring peace to the land.
Command the army of the Divine Dragon through many strategic turn-based battles across the continent of Elyos. Plan your attacks carefully, commanding each hero with their own moves and weapons, to lead them to victory.
Each battle is different, requiring its own strategy and approach. Use terrain, positioning and unique talents of your heroes to defeat the enemy across the grid-based battlefield.
Collect Emblem Rings and use them in battle to summon legendary heroes known as Emblems. Each has their own weapons and skills to use, but you can also ‘engage’ with them to merge and become even more powerful.
Assign Emblem Rings to your heroes and let the power of the Emblems flow through them to turn the tide in battle! Heroes can also form bonds with Emblems which, as they improve, give them access to even more abilities.
In battle, the weapon triangle is all! Each weapon type has an advantage over another: swords over axes, axes over spears and spears over swords. Attack with the right weapon to ‘break’ an enemy for a turn and prevent them from launching a counterattack.
Tailor your experience with a range of difficulty and game modes for players of all skill levels. Normal, Hard and Maddening difficulties await, while those looking for a more laid-back experience can even use Auto-Battle to handle combat for them.
Casual Mode sees fallen allies revived after a battle, while they’ll be lost forever when using Classic Mode. If you make a major error in combat, just use the Draconic Time Crystal to rewind and try again. It only has limited uses though, so plan carefully!
Between battles, the Somniel is your home – a place to interact with your allies and undertake a range of activities. It’s the perfect place to gather your troops before heading out for the next mission.