At a time when Earth has been invaded by an alien horde, IRONFALL Invasion puts you in the military boots of a courageous resistance movement fighting to reclaim the planet from the clutches of the Dyxides. The action will take players across the globe, with intense battles raging across urban landscapes, underground laboratories, vast canyons, and even inside a volcano, with the constant need to find cover in the environments and keep an eye on your heart rate – if the latter exceeds 200, your fight is over.
For Nintendo 3DS system owners***, the Touch Screen is your key battle instrument, with the ability to aim at enemies using the stylus, while also enabling you to perform other actions like reloading weapons or dropping into cover. Meanwhile, for players with New Nintendo 3DS or New Nintendo 3DS XL hardware, the system’s C Stick allows for quick and precise aiming when targeting enemies in the heat of a stand-off.
IRONFALL Invasion: Campaign features 11 action-packed single-player levels, as well as 78 additional challenges that are unlocked as you progress through your overall mission to liberate Earth.
IRONFALL Invasion: Multiplayer allows for up to six players to face-off in local and online multiplayer scenarios, with 6 different arenas, classic modes from “3 vs. 3” to “free-for-all”, and even the ability to bet in-game credits, which are tied to a player’s XP and rank, on your chances of winning a match. On top of this, a Survivor mode gives you the chance to train solo and hone your skills against CPU-controlled opponents within a variety of time-based scenarios.
To learn more about the game and the team of talented developers behind its release, check out our developer interview feature with the team. For a further taste of the battle lying ahead, visit our IRONFALL Invasion gamepage to find out more and view the game's launch trailer.