IRONFALL Invasion
In IRONFALL Invasion: Campaign, join the resistance and reclaim Earth from an army of invaders who won’t go down without a fight! Take aim at the menacing Dyxides, an alien civilisation that has seized control of the planet. With the numbers stacked against you and a relentless war raging wherever you go, make careful use of cover and find vantage points to advance upon your enemies. Use a wide range of weapons to fight your cause and take back the planet at all costs!
In IRONFALL Invasion: Multiplayer, jump into intense battles with up to six players in local and online multiplayer matches. Face all the other players at once in a free-for-all frenzy, or work together in teams of two or three.
You can find out more about the purchase options available for IRONFALL Invasion in our How to Buy section.
While this game can be played on all Nintendo 3DS family systems, including Nintendo 2DS, the built-in C Stick of the New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL systems can be used to command the camera and aim at enemies with ease in even the most intense firefights.
IRONFALL Invasion’s purchasable game modes offer you the chance to save the world from the dangerous Dyxides, or test your skills against other players in multiplayer skirmishes, either online or via Local Play.
In the near future, Earth has fallen to an invasion from a destructive race of aliens, the Dyxides. After the majority of Earth’s military forces are purged, a resistance movement known as IronFall rises from the ashes to fight back and reclaim the planet.
As Jim Woper, an ex-lieutenant of the US Marine Corps, help lead the resistance movement against the Earth’s alien overlords in IRONFALL Invasion: Campaign. Take the fight straight to the Dyxides in 11 action-packed levels set in locations all over the globe, from hotels and underground laboratories to canyons and volcanoes. At certain points, you’ll also have to complete minigames to progress: hack door panels, disarm bombs, and more!
Woper is one of the few fighters in possession of the powerful EX16 armour, which allows him to take more than his fair share of punishment from his enemies – but even with this potent tool and an arsenal of powerful weapons on your side, the Dyxides are not to be underestimated. Occasionally you’ll take control of Samantha Finch, an ex-NYPD detective who relies more upon her stealth and cunning to progress unharmed.
In addition to the story mode, IRONFALL Invasion: Campaign also includes 78 challenges to test your skills. Show your skills off by sharing your challenge records with other players via StreetPass.
Face other players in exhilarating multiplayer matches online or via Local Play. IRONFALL Invasion: Multiplayer gives you access to the full range of characters, weapons, arenas and features to make the multiplayer mayhem even more memorable.
On top of the multiplayer battles, IRONFALL Invasion: Multiplayer also gives you access to the Survivor mode, giving you the chance to train solo against CPU-controlled opponents. Destroy as many Dyxides as possible before the timer runs out, and share your records with other players via StreetPass.