Wanneer de aarde onder de voet is gelopen door een buitenaards leger, plaatst IRONFALL Invasion je in de soldatenlaarzen van een dappere verzetsbeweging die de planeet uit de klauwen van de Dyxides wilt bevrijden. De actie voert je over de hele wereld, met intense gevechten in stedelijke omgevingen, ondergrondse laboratoria, diepe ravijnen en zelfs het binnenste van een vulkaan. Tijdens de gevechten moet je steeds dekking zoeken en ondertussen je hartslag in de gaten houden – zodra die de 200 overstijgt, is het einde verhaal.
Bezitters van een Nintendo 3DS-systeem*** kunnen de stylus op het touchscreen gebruiken voor diverse acties, zoals op vijanden richten, wapens herladen en dekking zoeken. Ondertussen kunnen spelers met een New Nintendo 3DS- of New Nintendo 3DS XL-systeem de C-stick gebruiken om in het heetst van de strijd snel en nauwkeurig op vijanden te richten.
IRONFALL Invasion: Campaign biedt toegang tot elf spectaculaire levels voor één speler, aangevuld met 78 speciale uitdagingen die je vrijspeelt door verder te komen in de overkoepelende missie om de aarde te bevrijden.
IRONFALL Invasion: Multiplayer laat maximaal zes spelers tegen elkaar strijden via draadloze communicatie en online. De multiplayerstand biedt zes verschillende arena’s, klassieke spelstanden als '3 vs. 3' en 'free-for-all'. Deze stand biedt zelfs de mogelijkheid om op wedstrijden te wedden met credits in het spel, die samenhangen met de ervaringspunten en rang van een speler. Daarnaast biedt de Survivor-stand je de kans solo te oefenen en je vaardigheden te verbeteren tegenover computergestuurde tegenstanders in diverse tijdgebonden scenario’s.
Voor meer informatie over het spel en het team getalenteerde ontwikkelaars kun je ons interview met het team bekijken. Als voorproefje op de strijd die je staat te wachten, kun je ook op onze spelpagina van IRONFALL Invasion kijken. Daar vind je meer informatie en de releasetrailer van het spel.