Thank you for gathering today. It's not often that I am surrounded only by women! (laughs)
Editor's note: this interview features some videos captured from the Japanese version of the game. In South Africa this game is available in English.
This may just be my own idea, but I think many people have the impression that a bunch of guys make The Legend of Zelda games. The Animal Crossing1 games might give an impression as if a lot of women are involved, but The Legend of Zelda is a series in which a hero fights with a sword and shield. Actually, a lot of female staff members are involved with it, so today I would like to ask about how you invested this game with your own sensibilities and personalities. Thank you all for coming today. 1Animal Crossing: The first game in the Animal Crossing series was a simulation game released for the Nintendo 64 system in April 2001 in Japan. Subsequent instalments have appeared for the Nintendo GameCube system, Nintendo DS system and Wii console, with the latest instalment currently in development for the Nintendo 3DS system.
I’m Hosaka from the Entertainment Analysis & Development Division (EAD). I was part of planning. The last game I worked on was The Legend of Zelda: Spirit Tracks2 for the Nintendo DS system. Before that, I worked on games like Wii Fit3 and Animal Crossing, which are the exact opposite of The Legend of Zelda games. 2The Legend of Zelda: Spirit Tracks: A stylus-controlled action-adventure game released for the Nintendo DS system in December 2009. 3Wii Fit: A fun and fitness software released for the Wii console in December 2007 in Japan. It came bundled with the Wii Balance Board. (It’s currently available as Wii Fit Plus, with additional features)
I worked on the dungeon in the latter half of the volcano, as well as the field design.
I’m Hirono, also from EAD. In addition to designing the characters that Link meets on his journey, I coordinated that team. Last time, I worked on The Legend of Zelda: Spirit Tracks, for which I designed characters.
I’m Iwasaki from EAD. I coordinated work related to items and supervised design. I also worked a little on objects in Skyloft.
Yes, a lot. It was hard even to grasp how many. I’ve helped out with past games in the Legend of Zelda series, but this was my first time to be fully involved.
In the last few years, I’ve worked on games like Mario Kart Wii4 and Wii Sports Resort5. I mostly worked on animation for those. 4Mario Kart Wii: An action racing game released for the Wii console in April 2008. 5Wii Sports Resort: A sports game released in June 2009 in Japan as the first game making use of the Wii MotionPlus accessory. Players can enjoy playing 12 leisure sports.
I’m Marunami from EAD. I coordinated things related to the objects. More specifically, I supervised design and arranged schedules, while also making content mostly focusing on objects in the forest and desert.
Right. Well, since today I am talking to some of our female developers, the first thing I would like to ask is what impression you had of The Legend of Zelda the first time you experienced it, and once you became involved with working on it, how did your view of it change? Hisada-san?