How many cinematic scenes did you make?
Yes, but we decided to count the number rather than the amount of time and to set the number of last time, in The Legend of Zelda: Twilight Princess3, as the standard. This time I wrote all the dialogue for the scenes that I wanted to portray and counted them, and there were a lot more than I had expected. 3The Legend of Zelda: Twilight Princess: An action-adventure game released for the Wii console and Nintendo GameCube system in December 2006.
Yes. We keep them organised by giving them each a number. For example, for number 30, there were about three files in there, like 30-1, 30-2 and 30-3.
There was a 1, 2, and 3 just for number 30? Then number 30 isn’t just one! (laughs)
But if number 30 has a 1 and a 2 and a 3, and you don’t count those separately, then it’s not 79! (laughs)
No, we talked about that, saying, “Those scenes are shared, so it’s okay, right?” I thought people would say, “Whoa! That’s a lot!” but I remember Yoshida-san saying, “Well, this amount should be alright.”
I do remember chiding you about the cinematic scenes several times, saying, “This isn’t just one.”
Well, you know. (laughs) But you use what’s there for a set, so I thought it would be alright if we used them well. Then lots of cinematic scenes came together, we applied them to the game, and Aonuma-san looked at them. The first thing he said was, “There’s a lot!” (laughs)
There was one scene I wanted to do no matter what. It’s toward the beginning. Zelda jumps down from Skyloft toward Link as he is flying on his Loftwing, and Link panics and tries to catch her.
Yes. I wanted to portray Zelda’s personality in this game all at once in that scene. She’s bright and lively, emotional and impulsive. We made that cinematic scene, but when Aonuma-san saw it, he said, “It’s so long... It’s too long!” I thought, “Oh no! If it stays like this, he’s gonna cut it!”
What bothered me the most at the time was how, toward the beginning, cinematic scenes were running one after the other.
That’s right. They want to get into the game as quickly as possible, so I thought, “You can’t pile on the cinematic scenes like this!” I even said, “Do we even really need this scene with Zelda jumping down?”