Editor's note: this interview features some videos captured from the Japanese version of the game. In South Africa this game is available in English.
This is our fifth time to discuss The Legend of Zelda: Skyward Sword in “Iwata Asks.” I’ve gathered you all here today to talk about the sky and the town. Thank you for coming.
You usually sit at the end as if to say, “I’m the producer,” so why are you sitting at Fujibayashi-san’s left today?
Later, I would like to ask in detail about what kind of work you were in charge of. Everyone but Aonuma-san and Fujibayashi-san is new today, so please introduce yourselves.
I’m Iwamoto from the Entertainment Analysis & Development Division (EAD). I was in charge of overall planning for the sky and town. I worked on composing the introductory sequence, side quests involving the townspeople and Link, and scenes of riding the Loftwing through the sky. (Editor’s note: in the game, the people living in the sky have their own individual guardian birds, known as Loftwings.)
I’m Hisada, also from EAD. I provided overall coordination of the landforms. Together with Iwamoto-san, I mainly worked on the sky and town. I put forth a direction for what kind of landforms to use and coordinated the style of the backgrounds and artwork.
That’s an incredibly important role in generating the atmosphere of the gameworld.
I’m Mizuta from EAD. I worked on sound. I worked on the basic system to generate background music and sound effects, composed some sound effects myself and coordinated the overall sound system for the game. I also worked on the musical instrument and specific ideas that utilise it. Sounds are in all the game fields, so I didn’t just make sounds for the sky and town, but this seemed like a good chance to talk about the sound, so I’m participating this time.
For about the first one year and a half, composer (Hajime) Wakai-san1 and I prepared instrumentation and made a general sound base. 1Hajime Wakai: Software Development Department, Entertainment Analysis & Development Division, Nintendo. He has worked on the sound for many games, including Star Fox 64, Pikmin, The Legend of Zelda: The Winder Waker and nintendogs. He worked on The Legend of Zelda: Skyward Sword as sound director.
I plan to have Wakai-san participate next time. He worked on pulling together the overall sound for this game.
No, not all at once. The staff gradually grew. The last sound effects person came in this year.