So you completed the synopsis of the script by holing up at home for an entire day?
Well, I’ve repeatedly worried about things like that an awful lot, too. So rather than commenting on it a whole lot, this time I wanted Fujibayashi-san to make The Legend of Zelda in line with what he thought it should be like. I thought it would be okay as long as there weren’t the sort of contradictions that we mentioned earlier.
So the synopsis got the okay. Mori-san, then your work on the cinematics team could begin, right?
Those who make the cinematic scenes can’t begin their work unless the content is clear. (laughs) What did you do? Considering the schedule, didn’t you have to get cracking?
So you started making the scenes, all the while pushing back your fear that what you made would go to waste later on.
You start with limited information in the synopsis, expand upon that image of the character and bring it to maturity.