How did you begin making the first enemies, the Bokoblins?
Link can swing his sword in any direction in this game, so we began by coming up with as much variation in enemy movement as possible.
Until now, the Bokoblins stood guard with their swords upright, and sometimes with their swords sideways, but in battle, either way was fine.
The Wii MotionPlus accessory allows Link to swing his sword freely, which has an effect on enemy stance and movement.
That’s right. For example, if the enemy is guarding as before, with the sword upright, but toward the left, you can swing from the unguarded right and deliver damage. You can attack your opponent’s opening. It’s easy to say that, but even that one thing was something we hadn’t been able to do so far in the series.
Yes, battles with enemies have completely changed compared to The Legend of Zelda: Twilight Princess.
With increased variation in the enemies’ movement, does the challenge when you face them grow?
Now you watch closely how the enemies move, thinking, “What kind of stance is this enemy in right now?”
In sword fights so far, as long as you mashed away at the button on the controller, you could usually manage to defeat your opponent somehow. This time it’s different.