This Legend of Zelda game is exactly what its name suggests, and while Zelda isn’t a princess this time, she is heavily featured.
Yes. Mori-san has really dedicated himself to how to portray Zelda. That was true for Tetra in The Legend of Zelda: Phantom Hourglass4, Princess Zelda in The Legend of Zelda: Spirit Tracks5 and, to go back even further, The Legend of Zelda: Ocarina of Time.6 4The Legend of Zelda: Phantom Hourglass: A stylus-controlled action-adventure game released in June 2007 in Japan as the first title in the Legend of Zelda series for the Nintendo DS system. 5The Legend of Zelda: Spirit Tracks: A stylus-controlled action-adventure game released for the Nintendo DS system in December 2009. 6The Legend of Zelda: Ocarina of Time: An action-adventure game released for the Nintendo 64 system in November 1998 in Japan.
Some people are still playing it, so I can’t be too specific, but the last scene.
That was for the Nintendo 64 system, so there were hardware limitations to what we could express.
There were severe constraints on representing facial expressions on the characters.
I proceeded with what was available, but it just didn’t look right to me. I ended up frustrated to the very end.
That’s right. Later on, I worked on storyboards based upon scripts that others had written, but The Legend of Zelda: Spirit Tracks was the first time I wrote scripts for cinematic scenes. That was fairly...
Oh! I like that honesty! (laughs) He talked earlier about breathing life into the characters, and I knew Mori-san would portray Zelda so she would possess a great deal of charm. This time there are also Mori-isms.
Sometimes I can even cry a little from his writings. I’ll say, “So he decided to put this line here?” (laughs) They really hit home. Like, there are several places where I thought, “Ah, these are Mori-isms.” Those wouldn’t be possible if it weren’t for Mori-san, who has portrayed Zelda for so long.
Because of that, when I wrote the synopsis, I left some places blank on purpose so Mori-san could fill them in.