I knew it! We’re unusual!
As I listen to you talk, I simply think what a great team this is! (laughs) But, given the current state of game-making, it isn’t easy to make a game on this scale—I mean with only five core members—so the existence of this team itself is extremely unusual and very interesting to me.
It’s true! I mean, for everyone to follow behind and try to grasp the vision of a central personality as he tries to perfect something is a kind of group mechanics that would never function for a team of 50 people.
I, too, thought it was unconventional and asked Iwata-san several times whether it was alright to continue on with the group as it was, but you said it was okay, so we continued without any changes.
I thought that this particular team chemistry would generate the greatest efficiency, and, more than anything, make the most of Osawa-san’s personality. And, um, how should I put this? I thought it was best not to change anything because I could really sense that this team was enamoured of what only Osawa-san could accomplish and wanted to back him up.
Osawa-san is very sincere when it comes to making something. He doesn’t say much, but he puts a lot into even the smallest effect in a game, into consideration for the players, so that when you play the game, you think, “Wow! He’s amazing!”
That’s right. They’re subtle but considerate. You can feel the playful spirit behind them.
And sometimes he does things others will never notice. Takeuchi-san, can you think of an example that isn’t very well-known?
Only the people who perform the check can see it. He makes that sort of considerate gesture on his own without saying anything to anyone.
Are there any other episodes we can relate that illustrate Osawa-san’s distinct personality?
There are tons! For example, when we were making WarioWare, Inc., the two of us made a demo. I drew the characters and overall storyboards and gave them to him, but then he did something completely different. But his version was more fun! (laughs) His game was so bright and bouncy, I was bowled over.
No, not at all. If I were the type to think that, I don’t think we could work as a team. (laughs)