...I thought it must be a joke.
Before we talk about Rhythm Paradise, I’d like to reminisce about one other game. After Rhythm Tengoku became a hit, Sega approached us with a surprise offer, and an arcade version was released. Osawa-san, what did you think when the idea first came up?
But when I met with Sega and talked to them, they appeared to really like the game.
I think so, too. People within Nintendo who were dealing with Sega were that way, and while we, too, were talking with them, we started getting energetic about it. I even drew up some illustrations for them. It was that kind of atmosphere.
So, when the arcade version of Rhythm Tengoku came out, what did you think? Were you impressed when you saw the housing?
When it was first released, I was so happy that I went to a video arcade to see it. I was surprised, or rather happy, to see couples and girls playing it.
That’s right. Of course, I know girls play our video games, but to actually see them so excitedly playing was a nice surprise.
Then, during the location tests, I was taking some pictures to document the occasion. The arcade staff got suspicious because they didn’t know who I was and pulled me into their office.