Umm...
Osawa-san, what helped you out of your agony over how to make Rhythm Paradise fun on the DS?
...It’s just, rather than ever complete something, …you improve it, little by little, on and on.
So they suggested I talk to Tsunku-san. I sent him an e-mail, went to Tokyo, and asked him what was wrong with the sample.
I could tell he really understood what we were trying for. But that didn’t mean we could easily reflect his comments in the game.
When we finished that, it felt just right. I thought, “Oh, this is what Tsunku-san was talking about.” I started to think…it just might work.
At times like that, once you get a good lead, it has a good effect on other areas as well. Once you get one axis in place, you can polish off other areas with renewed vigour.
That’s exactly what it was like. I got the strength to continue in that direction.
Yes, I know what you mean. How did it appear to you, Takeuchi-san, when you saw Osawa-san break free of his agony?
Well, Tsunku-san makes quite an impression. When development had fallen into a rut and everyone was pretty gloomy, we went to Tokyo to talk with Tsunku-san and came back – all of us, not just Osawa-san—reinvigorated.
Even though there are people who know that it isn’t the case, but a certain number of people suspect that when someone of a celebrity stature supervises a project, they don’t really have much to do with it. They simply attach their name.
But for this game Tsunku-san went far beyond mere supervision. He was deeply involved. He didn’t just participate in planning and then provide some songs. He did a lot, from seeing us through dilemmas such as the one we just talked about to suggesting new roads we could take with the project.