Ik wist het! We zijn ongebruikelijk!
Als ik jullie zo hoor praten, kan ik alleen maar concluderen dat dit een geweldig team is (lacht)! Maar gezien de huidige staat van spellen maken, is het niet makkelijk om een spel op deze schaal te maken — ik bedoel, met slechts vijf leden aan de basis van het team — dus het bestaan van dit team op zich is uiterst ongebruikelijk en vind ik zeer interessant.
Echt waar! Ik bedoel, dat iedereen achter een centrale persoonlijkheid aanloopt en diens visie probeert te vatten, terwijl hij probeert iets te perfectioneren, is een soort groepsmechanisme dat nooit zou werken bij een team van 50 man.
Ook ik vond het ongebruikelijk en vroeg Iwata-san herhaaldelijk of het in orde was om door te gaan met de groep zoals die was. Maar jij zei dat het oké was, dus gingen we door zonder iets te veranderen.
Ik geloofde dat deze specifieke teamgeest voor de grootste efficiëntie zou zorgen en bovenal dat het het meest uit Osawa-sans persoonlijkheid zou halen. En, eh, hoe zal ik dit zeggen? Ik dacht dat het het beste zou zijn om niets te veranderen, omdat ik echt de indruk had dat dit team bekoord werd door wat alleen Osawa-san zou kunnen bereiken en dat iedereen bereid was zich achter hem te scharen.
Osawa-san is erg oprecht als het erop aankomt om iets te maken. Hij zegt niet veel, maar hij steekt veel van zichzelf in zelfs het kleinste effect in een spel, in attentheid richting de spelers, zodat je denkt, als je het spel speelt: “Wauw! Hij is geweldig!”
Precies. Ze zijn subtiel maar belangrijk. Je kunt de speelse ziel erachter voelen.
En soms doet hij dingen die anderen nooit zullen opvallen. Takeuchi-san, kun jij een voorbeeld bedenken dat niet erg bekend is?
Alleen de mensen die de test doen kunnen het zien. Hij maakt dat soort attente gebaren op eigen beweging, zonder er iets van te zeggen tegen anderen.
Zijn er andere gebeurtenissen die we kunnen aanhalen om Osawa-sans bijzondere persoonlijkheid te illustreren?
Talloze! Toen we bijvoorbeeld WarioWare, Inc. maakten, maakten wij met zijn tweeën een proefversie. Ik tekende de personages en de storyboards en gaf ze aan hem, maar hij deed dan iets totaal anders. Maar zijn versie was leuker (lacht)! Zijn spel was zo helder en levendig, ik was er ondersteboven van.
Nee, helemaal niet. Als ik een type was dat er zo over dacht, dan denk ik niet dat we hadden kunnen functioneren als een team (lacht).