...that’s right.
Then, as development of the arcade game progressed, the challenge of figuring out what the next game in the series would be like began. And it wasn’t easy. Right, Osawa-san?
As I watched you work on the WarioWare series and Rhythm Tengoku, it appeared to me that your work style is to experiment as you grope around for a clear conception of the game. You create a temporary working model, and, as others use it, they get an idea of what it’s supposed to be like, and then go along with you. However, this time you had to start with basic research by studying the Nintendo DS.
I suppose that wasn’t easy to figure out. An important element, the essence, of Rhythm Tengoku for the Game Boy Advance was the feeling of pressing buttons to exact timing. I’ve heard that a lot of thought was put into elements such as sound and programming in order to achieve that feeling. Were you in charge of that, Yone-san?
Yes. Every game is the same in that when you press a button, it has to respond. For the Game Boy Advance version of Rhythm Tengoku though, we really put a lot of effort into a means of clearly expressing to players an immediate response so they would think, “I just pressed a button!” Specifically, we paid attention to making sure the sounds for each sound effect would stand out sharply and clearly.
But if you’re going to come out with Rhythm Tengoku for the DS, you want to use the stylus. So how do you give players that precise feeling of keeping the rhythm with a stylus? I imagine you must have wrestled with that.
It’s a difficult area. It seemed to me that it was taking a long time, that preparatory research was dragging on.
For example, at first we considered an input method where you would touch the edge of the Touch Screen with the stylus and it would make a tapping sound. But…that seemed a little too difficult.