The affinity between the development team and the software seems to have been really good on these remakes.
It does. I'd thought these teams would do well on the projects from the beginning, which is why I put them in charge of them, but they've performed at a level even beyond my original expectations.
To me, it feels as though there's a healthy, active respect for the masterpieces of the Nintendo 64 era.
There may very well be. It seems a bit odd for me to say this, but it's as though they all felt a bit proud to be entrusted with these titles, and that it improved their powers of concentration.
As though they thought, "You're sure it's really okay to let us work on this?" (laughs)
In other words, as they worked, they knew that what they were working on would be seen by people all over the world. That's one of the benefits of doing a remake of a good game.
True. They've got that pride from the outset, so the standard of how far they'll go is set high. Honestly, it felt as though I was the one who was too ready to tell them, "Okay, that's good enough." (laughs) Seriously, this team is really doing well.
That's true. Even more than that, it feels as though they're actually glad that there are things that aren't in place yet, things that haven't yet had all the kinks worked out.