That would be Mii MakerandStreetPass Mii Plaza, right?
There are two separate features revolving around Mii characters on the Nintendo 3DS system. I believe that everyone will enjoy both of them a lot.
Yes. We tried spreading Mii characters via Tomodachi Collection5 on the Nintendo DS system as well, but we’re going to put a lot more energy into it this time. 5Tomodachi Collection: A life simulation game released for the Nintendo DS system in Japan in June 2009. (“Tomodachi” is the Japanese word for “friend.”)
To return to something we discussed in a previous interview, Mii characters would never have come into being if Tomodachi Collection hadn’t been made.
You had tried to accomplish that feature ever since the time of the Super Famicom and Nintendo 64 systems. Because you thought caricatures were fun, it was like a dream of yours to “put your virtual self into the game.”
Yes. (laughs) And one day, when I saw the Tomodachi Collection in development, I showed it to you and asked if this was what you had wanted to do all along. That’s how Mii characters started.
Right. It all started there. We went on to add Mii characters into the Wii console. Then we made Tomodachi Collection for the Nintendo DS system, and now it’s built in on the Nintendo 3DS system.
It’s such a strange turn of fate. No, it would be more accurate to say that your unrelenting tenacity was what gave rise to it.
Yes. In relation to Mii characters this time around, we maintained two main themes. One is the compatibility with the StreetPass function. In other words, just passing by people who also have a Nintendo 3DS system will allow them to expand the world of Mii characters.
In the past, the Tag Mode feature required people to have the same game, whether it was nintendogs or Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies, inserted in the system while passing by each other. But for the Nintendo 3DS system, as long as you’re holding onto the system itself, StreetPass communication will be activated. Granted, this doesn’t mean the player’s Mii characters will roam without their knowledge. But only if you have activated the StreetPass Mii Plaza at least once and when you turn on the StreetPass function, your Mii character will continually roam and appear on other people’s Nintendo 3DS systems.
Exchanging Mii data with people close to you is a given. Whether you use StreetPass or do it through a wireless network, I want to implement Mii characters in all sorts of ways. Ultimately, I want Mii characters to be the world standard for avatars.
Yes, an ambition. (laughs) I hope that in the future, when you have to go to the city council for some administrative formality, they’ll ask you to submit your Mii character too. (laughs)