Umezu-san, at first you were sitting around thinking about it all alone. What do you think about it now that Nintendo 3DS is a real product?
I’ll talk about that next time with the developers who were in charge of the exterior design.
As the person in charge of system design, something I’d like everyone to look at is the graphics. I think those who thought the Nintendo DS system’s graphics were lacking something will be more satisfied this time. Of course, seeing them in 3D holds more surprise, but the basic performance of the LCD has improved, so even in 2D it’s satisfying.
I think it turned out to be a product in which, as is often the case with Nintendo, the hardware and software are perfectly matched. It’s got a lot you can’t find elsewhere, like - as mentioned earlier - the ability to combine faces and easily take 3D photos.
These functions of Nintendo 3DS you mentioned now, when we look at each one of them, aren’t exactly anything new, but all together like this, everyone from children to guys in their 20s to women my age can enjoy it. I think we are now in a position to offer pretty good proposals with Nintendo 3DS and can anticipate some solid response.
And it has three cameras - two outside and one inside. But seeing the final product, I don’t think we put in a single unnecessary thing.
That goes for the internal components as well. We packed in so much that there isn’t any extra space at all.
It was quite a learning experience for me to work with Konno-san on this project. I realised our viewpoints are different.
When it comes to achieving a particular function, we technicians tend to think smaller is better and rush off down technical paths, but Konno-san and his team place importance on response and how it feels.
Hardware developers think logically, and you can’t make anything if you don’t. Some things, however, may look better to logic but lose out to something that simply feels better.
The discussion regarding the 3D depth slider was like that. At first, the idea was that software adjustment would be enough, and Sugino-san thought a +/- switch would be enough, but we thought it definitely had to be an analogue slide.