Yes. That was how it all began.
During E3 2004, the title that would later serve as the backbone of Steel Diver was showcased as a demo title for the Nintendo DS system. When we showed it, there was a bit of a following for it. Many people said it was fun. In that sense, I believe it had a lot of potential even at that time.
But that submarine game wasn’t made just to show at E3 2004. Since the earliest days of your career you had wanted to make a game like that.
Do you remember that game called Steel Battalion (Tekki)?11 It came with a special controller, and it really felt as if you were controlling a giant robot. 11 Steel Battalion (Tekki): A simulation game released in Japan in September 2002 by Capcom Co., Ltd., in which the player controls a bipedal robot; released as Steel Battalion in Europe.
I wanted to make some kind of simulator where you would control something huge, but they beat me to it.
You had such a developed idea in your head, so why didn’t you make something of it sooner?
If you just used the +Control Pad and the A and B Buttons, it would lack the sense of immersion.
I want throttles so it’ll stay where you left it. Throttles have to be something that, if you forget to pull back, you’ll go, “Argh! I forgot about the throttle!”
But for the Nintendo DS system, we had a Touch Screen allowing us to put lots of dials on it.