Umezu-san, did you think “Uh-oh...” because you hadn’t expected to use a stereoscopic LCD?
Right. I knew about liquid crystal for 3D, of course, but I hadn’t seen the test with Luigi’s Mansion, so I had no idea what it would be like to make a game in 3D. When Konno-san suddenly told me that, I thought it might have just been a momentary impulse. (laughs)
To be honest, at first I thought, “What a problem!” It had, however, turned out really well when we decided on two screens partway through development of the Nintendo DS system.
I suppose an upending of the tea table at the last minute can make you hold yourself together. (laughs) But it can’t have been easy to switch to 3D.
While only one physical screen exists, you have to make separate images for the left and right eyes, so it’s like having to display two screens.
Programmable shaders19 for showing shadows in 3D graphics have come into general use, but for Nintendo 3DS we adopted a technology from Digital Media Professionals (DMP).20 Could you explain that? 19Programmable shader: A shader is a software tool mainly for representing light and shadow in graphics. A programmable shader allows programmers to determine how they would like the effects of light and shadow to be calculated. The high degree of freedom makes a wider variety of effects possible. 20Digital Media Professionals Inc.: A company that mainly develops and sells graphics processors. Headquarters: Mitaka, Tokyo.
What eats more electricity than anything in a handheld gaming device is the LCD backlight.